myhearttoyou1d

Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

#5 the flames in the rain

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 22:15


Warning: Läs gärna om kapitel 4 för jag har ändrat några saker och det blir lättare att förstå det här kapitlet.,. förlåt för krånglet?!


 Previous:

Harry därimot var fortfarande väldigt trött och man var verkligen slita upp ur sängen varje morgon.

väl när han hade gått upp och klätt på sig som alla andra gick vi tillsammans ut genom dörren och jag låste efter oss.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                  


                                                               Allisons perpektiv:

Innanför sväng dörrarna hängde det förkläden på krokar med ens namn på.  Jag tog mitt förkläde som hängde på krok tre från höger , precis som med min skorta jag hade på mig stog det piccoli dolce på fickan på det högra sidan av bröstet och lite under stog det Allison med snirkliga bokstäver. Jag knöt fast det bakom ryggen och gick vidare längre in i köket , Maten som serverades här var av hög klass och var direkt importerad från olika håll av jorden. Jag tog stora vagnen som var typ som en sån där städvagn fast med bara underlägg , glas , bestik och servetter altså sånt man använder när man dukar.

Jag satte i min vita hörlurar i öronen och satte på ''Lego house av Ed sheran''

Den här låten var verkligen min favorit låt och jag kan lyssna på den hur många gånger om som helst , melodin var vacker och jag var inte sen att dröma mig bort.

Jag började rulla vagnen mot det första bordet och tog fram 8 stycken vita tallrikar och 8 knivar , gafflar , servetter , underläggen  och så klart dom höga kristall vinglasen. Jag tog ett varv runt bordet och la ut dukningen. tillslut så dansade jag ut duknigen mellan dom 48 borden och lät musiken flöda mig framåt

Jag var så inne i musiken och dukningen att jag inte märkte att jag fick en knackning på axeln.

Två händer tog ett fast grepp omkring mina axlar och snurrade mig runt så att jag stog ansikte mot ansikte med gestalten. Jag tog ett lättande stort andetag när jag såg att det var Liam , Min bästa vän jag visste att jag kunde lita på honom , han visste ju alla mina hemligheter och jag hade tillit för honom , Han var min styvbror.

'' Good morning Allison. Did you have a nightmare this night again?? '' Han hade fortfarande händerna på mina axlar och hade nu ett oroligt ansikts utryck. Det var bara han som visste om det,.

'' No , i didn't sleppt at all , I was on the beach again ''

'' But Alisson you have to sleep some , it's not healty for you!. ''  Jag brukar ibland gå över till rum 497 där liam hade sitt lilla '' hotel rum ''.

'' I know but i cant slepp and the sound from the waves at the beach do that i calm down '' Tanken av stranden fick mig att le ett litet flin.

Liam omfamnade mig i en kram och viskade i mitt öra '' Come to my room tonight at 11:45 '' Sent på kvällen när jag hade en mardröm gick till Liams rum där han pratade förstående med mig och fick alltid mina tårar falla igen. '' Sure , i will come '' Jag tog mig loss kramen och tittade in i hans bruna ögon.

____________________________________________________________________________________

Jag vet att det inte är ett särsklit långt kapitel men jag blev nöjd att det ens blev ett kapitel 5 idag.

och tack så mycket för kommentarerna dom betyde verkligen jätte mycket<!

Glömm inte omröstningen lite längre ner till höger?!

Just nu är det fem stycken som har röstat och det ser ut som att Harry vinner.

men omröstningen tar slut den 2 februari så ni har ju tid om ni vill fortsätta rösta.

Men ni bestämmer till 100%

bye! <3

 

 
 
Ingen bild

julia

24 januari 2013 22:51

Jättebraaaa åh va duktig du är:) älskar det verkligen:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 23:00

                                                            
        previous: Jag vände blicken mot mrs williams som brukade hålla i morgon talet.'' Good morning everyone! Today is a normal end the oldest of you are going to have lessons with miss ...

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 22:30

  Previous: Liam omfamnade mig i en kram och viskade i mitt öra '' Come to my room at 11:45 '' Sent på kvällarna när jag hade haft en mardröm gick jag till Liams rum där han pratade förstående med mig och fick alltid mina tårr falla igen . '' Sure,...

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 22:00

                                                                                                                                 previous: Hon tittade upp ur sina papper hon läste ifrån. ''oh hi Allison! How are you today?      ''I am good , th...

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 21:45

  previous: Jag omfamnade Allison i en mjuk kram i mina armar , först verkade hon stel och förvånad men hon slappnade snart av igen. Kramen varade lite längre än en kompis kram och det gjorde mig förvirrad, '' Bye see you soon'' Jag vände mig o...

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 21:30

                                                            
                               Previous: ''No, don't do that'' Blackiest tog sakta bort handen och placerade en fjäder lätt kyss på min kind. Det var något jag aldrig känt förut. Han ha...

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Presentation


Hej! min nuvarande novell heter the flames in the rain och den handlar om Allison som aldrig stött på någon slags kärlek.,.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards