myhearttoyou1d

Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

#3 the flames in the rain

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 21:45


previous:

Jag omfamnade Allison i en mjuk kram i mina armar , först verkade hon stel och förvånad men hon slappnade snart av igen. Kramen varade lite längre än en kompis kram och det gjorde mig förvirrad,

'' Bye see you soon'' Jag vände mig om och började gå mot mitt hus.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                              Allisons perpektiv:

Leonard var som någon jag aldrig mött tidigare. Den invärkan han hade på mig var annurlunda , jag trodde aldrig någon skulle vilja ha något med mig att göra. Jag som inte alls var snygg eller fin, Jag hade inget ting utom ett liv som bara jag var värd att leva. Den personen jag var på dagen var inte samma person på natten.På dagen var jag osäker och litade inte på någon , sa aldrig något rädd för att göra fel. Här på stranden helt själv var det ända stället jag kände mig som mig själv. Det brusande vattnet som var som musik i mina öron och ibland när jag vågade ta i lite extra tog jag med mig min gitarr och min dagbok som jag också hade till anteckningar och mina egna låtar som betyder mycket för mig , den boken var nästan hela mitt liv. Flickan som med lockigt , stort , rött hår satt här varje kväll och tänkte var självaste jag , Allison Lakestone.

Min blick såg ner på mina handleder som var nu efter fem år var fulla av ärr som jag visste att jag förtänade. Dom fem åren som har varit dom mest hemskaste och dom mest betydelse fulla år i mitt sjutton åriga liv.

Jag insåg att klockan hade blivit sent på kvällen och jag behövde ta mig dit jag måste som jag hatar, jag vill bara stanna kvar och leva mitt liv på stranden. Med blicken på mina fötter satte jag första steget på stigen som ledde upp till mitt såkallade ''hem''.

där inne visste jag att ingen hade vaknat än eftersom att den var bara tre på natten och då brukade ingen vara vaken som tur är men jag fick alltid skynda mig eftersom att redan vid fyra började dom första gå upp inklusive jag. Den långa spiral trappan som ledde upp till våningen längst upp , dom 654 stegen som jag räknade för första gången för sju år sedan räknade jag fortfarande varje gång jag gick upp och ner för trappan. Vid det sista trappstegen kunde man se den slitna korridoren. Steg för steg med blicken fäst på alla dörrar med nummer. Jag gick ända till slutet av korridoren där mitt rum var , rum 587.

Jag tryckte ner det rostiga handtaget och dörren öppnades långsamt med ett lågt gnisslande. jag slängde igen dörren efter mig och väskan jag hade på axeln la jag på min en mans säng. Jag skyndade mig direkt fram till min gaderob som stog i hörnet. Mitt rum var som ett vanligt hotel rum bara lite mindre än vanligt på väggarna satt det än mörkröd tapet som jag älskade och så fanns det en liten toalett. Jag tog ut uniform, ett par vanliga tajta svart jeans och en vit skorta med en ficka på högra bröstet ,på fickan stog det piccoli dolce. Jag satte på mig kläderna och satte upp håret i en bulle även om jag inte gillade att ha håret uppsatt så var det ett måste som min moster hade beodrat. Jag gick ut genom dörren och stängde den efter mig eftersom att det var bara jag som bodde på vånnning 29 så behövde jag aldrig låsa dörren efter mig. Jag gick igenom den långa korridoren och skyndade mig ner för dom 654 stegen , väl där nere gick jag till receptionen och såg Melodinie som var två år äldre som jag kom ganska bra överäns med.

'' Hi Melodinie'' Jag hälsade alltid på henne då jag gick förbi receptionen varje morgon för att komma till köket. Hon tittade upp ur papprerna hon läste från ,

''oh hi Allison! How are you today?''

''I am good , thank you'' jag gav henne en nick innan jag gick vidare till den enorma matsalen och vidare till köket.

____________________________________________________________________________________

Hej läsare!

förlåt så mycket att det inte kommit ett kapitel på typ jätte länge men jag har inte hittat någon insperation att skriva så därför fick ni nu ett extra långt kapitel! glömm inte rösta på omröstningen till höger.

vem ska the flames in the rain handla om? det bestämmer ni!

ses snart! loove you.,.



































































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 23:00

                                                            
        previous: Jag vände blicken mot mrs williams som brukade hålla i morgon talet.'' Good morning everyone! Today is a normal end the oldest of you are going to have lessons with miss ...

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 22:30

  Previous: Liam omfamnade mig i en kram och viskade i mitt öra '' Come to my room at 11:45 '' Sent på kvällarna när jag hade haft en mardröm gick jag till Liams rum där han pratade förstående med mig och fick alltid mina tårr falla igen . '' Sure,...

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 22:15

  Warning: Läs gärna om kapitel 4 för jag har ändrat några saker och det blir lättare att förstå det här kapitlet.,. förlåt för krånglet?!    Previous: Harry därimot var fortfarande väldigt trött och man var verkligen slita upp ur sängen varj...

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 22:00

                                                                                                                                 previous: Hon tittade upp ur sina papper hon läste ifrån. ''oh hi Allison! How are you today?      ''I am good , th...

Av myhearttoyou1d - 17 juni 2014 21:30

                                                            
                               Previous: ''No, don't do that'' Blackiest tog sakta bort handen och placerade en fjäder lätt kyss på min kind. Det var något jag aldrig känt förut. Han ha...

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Presentation


Hej! min nuvarande novell heter the flames in the rain och den handlar om Allison som aldrig stött på någon slags kärlek.,.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards